Rework of server picking and language matching, plus private servers


#9

海外旅行中の日本語話者がゲームにアクセスした場合、システムはどのように振る舞いますか?

If Japanese speakers traveling overseas access the game, how will your system behave?


#10

日本語で失礼いたします。

・英語話者と日本語話者の間で時折摩擦が生じている。

イベント時に英語話者と日本語話者の間で摩擦が生じているのは事実です。なのでイベント時はサーバーを言語で分けてほしい(プレイヤーの間違った選択を回避してほしい)です。

しかし私は通常プレイ時には自分の意思でサーバーを選択をしたいです。なぜなら、通常プレイでは自動でサーバーを振り分けられることのメリットが分からないからです。

自動でサーバーを振り分けられることには、システムを理解しているプレイヤーにはどんなメリットがあるのでしょうか?

私たちが荒らしを呪う権利はシステム変更でどう変わるのですか?

もしも荒らしがサーバー移動やアプリの更新をしても受けた呪いをリセットできなくなるのであれば、システムの変更を支持したいです。
さらに言えば、荒らしが5回呪われたら接続切断が起き、荒らしがその家系から強制退場させられ、受けた呪いが合計で10回溜まればその場で接続切断し、次回のゲームスタートでドンキータウンに生まれペナルティを消化するまでは、善良なプレイヤーからは隔離されてほしいです。
システム変更によりそれが可能であるならば、私は賛成です。

しかし呪いシステムの改善や荒らしの隔離に何の効果もないのであれば、システム変更には反対します。


#11

Answers to a bunch of questions:

Events would be a separate choice from the simple “Get Born”.

Two possible methods, we haven’t decided which to use: 1. Separate choice in “Get Born”; 2. We keep track of people’s play time and use this info to spawn you as beginner if you have played less than (for example) 10 hours.

One thing to be aware of is that features like these would change the game not only for the players who use them, but also for the players who don’t. We intend to keep the normal game mode as close to the regular PC game mode as possible, so features like the ones you describe could be possible in events, modified game modes or on private servers. Not in the normal game mode though.

Invitation would be similar to how the “Families & Friends Event” handled it. A player who is hosting a server would receive a special url from us. Invitation happens by sharing that link with others.

Yes, the curse points would need to be maintained globally, not per server as it is today.

The most important thing is to keep latency below an acceptable level, so my thinking is that a player like that would be placed on a server close to the country they are visiting (or living in permanently).


#12

thank you for your answer!

2. We keep track of people’s play time and use this info to spawn you as beginner if you have played less than (for example) 10 hours.

I like this method!


#13

This is not My opinion, but non-forum-registered player said in twitter.

You had no-kill server before, many players loved that.
They hate killing, so now they use beginner server.
You know, beginner server is not for only beginner.

They want have “Separate choice in Get Born”.


#14

>Two possible methods, we haven’t decided which to use: 1. Separate choice in “Get Born”; 2. We keep track of people’s play time and use this info to spawn you as beginner if you have played less than (for example) 10 hours.
2がとても良い考えと思います
・google translate
I think 2 is a very good idea
>3.Add choices for hosting and playing on private servers
販売形態にもよりますが新しい難しい問題です、コストがかかるのならば今のプレイヤーはどれだけその機能を欲しているかが焦点となります。
販売形態は1日チケット?1か月?それとも1年?永遠?ですか?
また、"今週末は家族や友達と一緒にイベントを"と同じ形態のサーバーならば以下の点を改良してほしいと思います
・一族が全滅したときに生まれる場所を固定、もしくは生きていた拠点にしてほしい
彼らは友達と継続的に遊ぶ、もしくは建築をしたいと考えます
・google translate
Depending on the form of sale, it is a new difficult problem, if it costs, the current player will focus on how much you want that function.
Is the sales form a one-day ticket? 1 month? Or one year? Forever?
In addition, if you have a server of the same form as “Events with family and friends this weekend” I would like you to improve the following points
· I want you to fix the place to be born when the clan is destroyed, or make it a living base
They think that they want to continue to play or build with friends

>2.Reduce (unnecessary?) choice
この機能が追加されるならば呪い機能をしっかり働かせるようにお願いします。
現状には抜け道がある(と聞いている 呪いシステムについてお願い )、初心者サーバーでは呪っても殺せないなどしっかり働いていない部分があります。
また日本人の中ではPKを嫌っている人がたくさんいるので通常サーバー、ノーキルサーバー、プレイ時間によるビギナーサーバー、があるとよいです
・google translate
If this function is added, please ask the curse function to work firmly.
There is a part that does not work firmly, such as not being able to be killed even if cursed in the beginner server (I heard that there is a loophole in the present situation. 呪いシステムについてお願い
Also, since there are many people who dislikes PK among Japanese, it is normal that there is a server, nokill server, beginner server by play time

>1.Add more automated intelligence
2.Reduce (unnecessary?) choiceがうまく調整出来たとき、いいアイディアだと思います
・google translate
2. I think that it is a good idea when Reduce (unnecessary?) Choice can be adjusted well


#15

I agree with 3.I am eager for 3.

What I want for 3 is as follows.

1.Be able to continue playing alone.

2.Be able to invite friends.

I hope to have a wonderful game.


#16

Thank you for the answers!

Can you combine both methods and implement them together, allowing all the experienced players to have multiple choices in “Get Born” while limiting the under-experienced players’ option? If not, I think the former method is better because it will be too hard for newbies to learn the basics of village lives only by themselves.


#17

@Pomme I agree. It’s nice to be able to go to less experienced camps and help teach players. I do that now and then.


#18

I am personally really excited about option 3. I have been requesting this feature since the beginning and have no problem paying for it. If you are planning to use a cloud service for this feature it would be wonderful. Those who are worried about it being a paid service should consider the following. A physical server costs money to operate.

I have a question though, would the server owner be able to modify the server settings, specifically a set spawn point.


#19

I don’t think that is good idea;

This idea leads beginner server be for beginners then how can the beginners learn to play? They need trainers and some people want to play with them. You know this is not for a language trouble.


#20

プライベートサーバーについてですが、前回のイベントで非常に楽しく遊べたのでそれ自体には賛成です。しかし、長期的な利用にしてしまうとゲームバランスが崩れてしまわないかが心配です。そこで一つの案ですが、プライベートサーバーの期間を数日間にして、そこに入れる人数によって利用料を設定するのはどうでしょうか?これによって、フレンドと1日だけ一緒に遊びたい時、単発的なファンイベントやクラフト練習として利用することができるので、月額で決めるより利用日当たりの単価が高くても利用者が増えやすく、利用できない日を設定してサーバーメンテナンスも行いやすくなるのではと考えます。


#21

この議題について週末に書き込む人が増えそうだ
来週まで待っていてほしい


#23

ツイッター上でサーバー選択が自動化されることについてアンケートを取りました。結果、回答者の約6割がサーバー選択できないと困ると回答しています。サーバー選択自動化については実装するかどうか慎重に検討していただければと思います。


#24

oholヘビーユーザーです
日本語で失礼します

プライベートサーバー賛成派ですので
是非実装していただきたいです

こちらが機能すればリセマラ行為が
少なくなるのではと思っております
わたしは一期一会を楽しみたいので
通常サーバーでプレイしますが
リセマラ行為が減ってくれるのであれば
我が子が死ぬ悲しみや
女児死亡での絶滅が少なくなり
より世代交代しやすくなるのではと期待しています

サーバー選択と言語マッチングの再設定につきましては反対派です

なぜなら遊び方の幅が狭くなります
私の楽しみの1つ
初心者に教えてあげて成長の瞬間を共にすること
その喜びを分かち合うことが
出来なくなってしまう気がするのです

言語マッチングを実装するには
旅行をしている方や
故郷と遠い場所を考慮するのは
難しいのではと思います

異文化交流や
言語を超えた思いやり
愛などが育む前に
芽を摘んでしまうのではないですか?

もちろん私の意見は平和の上で基づいているので
悪質なプレイヤーがいれば一気に崩れてしまいます
その問題を解決するには
呪い より あなたと遊びませんボタン が欲しいです

今現在 呪い は機能しておりません(抜け道が存在します)
さらに善良なプレイヤーは呪いをしにくい傾向にあります

そこで悪質なプレイヤーと遭遇したら
来世で物理的に遠ざける方法が欲しいのです

半径何マス以内には生まれない(同じ村には生まれない)
などのほうが日本内のトラブルや海外ユーザーとのトラブルすべてに役立つと思っております

現実の世界でもそうですが
気の合わない人や危険人物は避けますよね?
来世で同じ場所に生まれないようにして頂きたいです

悪質な方は孤立していきますので
社会の縮図のようなこのゲームには
ぴったりの機能だと思って検討のほどよろしくおねがいします


#25

I would not minde paying for privite server.


#26

So it’s guranteed that there will be no mixing of languages when servers are auto picked? Will there be any choice of a server from a set? Will existing servers be wiped clean (reset I guess)? Can you set a current lock on which server people can join based upon their chosen language at least?


#27

Perhaps building larger towns would be easier if we had a “sleep” option for players. This would mean you would age at the same rate, but hunger would run out less quickly and you could close the app and come back to the game to wake up even without WiFi in the meantime. This is particularly important for the mobile version. This would mean someone would be able to have a break for a short time without dying. Perhaps if WiFi cuts out unexpectedly sleeping could also be an automatic preset, meaning far fewer player WiFi deaths that are particularly common on phones with unsteady WiFi. If the Internet cuts out for a few seconds, you could simply rejoin the game and wake up. There have been quite a few cases for me when I’m the last girl in the village yet wifi cuts out and that’s that.


#28

The situation with a short disconnect should already be solved in update 1.5.0. Have you tried it out lately?

The “sleep” feature is a valid request, but with a downside. It worries me what it would do to the immersion if your family members were prone to take breaks from their lives. There’s a definite risk that it would reduce collaboration and increase self centered play, don’t you think?


#29

That’s true, but the alternative is simply for those players to die off. Thanks for listening anyways though. I don’t know about this new version, except that whenever my game crashes due to WiFi I cant come back on even while my player technically is still alive. Makes for an interesting family tree : ).