Upcoming new game mechanics / 新しいゲームのメカニック

When you died and born on that same place from your mother or sister, you can bury yourself. That’s mean you can’t activate it when you are playing solo, but can activate it when there’s another fertile woman on that favorite place.

I like the idea of abandoning baby and suicidal baby. It will be real pain in the beginning since not a lot of people know the new mechanism. But at least finally we can stop abandoning baby and suicidal baby.

I have a few question tho,

  1. Does the cooldown time in suicidal baby reset to zero or decrease a little when we stop doing suicidal?
  2. does it count suicidal when our mother are late to feed us? (for example she didn’t mean to abandon us, but she’s busy with her works and come back a little late to feed us).

I think the guaranteed boy if you have two living daughters but no boys is a nice touch. It should help keep the gender balance in towns and should also help with eve camps to have a guaranteed male gatherer or worker.

Can we clear griefer’s Rebirth Marker through banishment?

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3歳になるまでに子どもが死んでしまった場合、母親はとても悲しみ、フードメーターを5つ失います。

イブやイブの子(2世代目女性)、もしくは遠征中の女性だと、食料が近くに無くてギリギリでやり繰りしている場合もあると思います。
そういった時に、リセマラされてさらに空腹度5減少だと、母親が即死して絶滅するリスクが発生してしまいます。
もしくはラグの関係で「産声すら聞こえなかったのに産み捨てしていた!」という、悪意ない産み捨てもあると思うので(実際経験したことがあります)、最初の産み捨てから体力が5も減ってしまうのは、少し厳しいように感じました。

ですので、初回の育児放棄ペナルティは0(もしくは2や3)に変更をして、育児放棄2回目から空腹度5、10、15…と、ペナルティが発生する。
という形のほうが良いのではないかと、提案させていただきます。
(他のユーザーさんのご意見も伺ってみたいです)

また、不慣れなビギナープレイヤーには厳しい仕様変更だと思いますので、もしこのシステムが導入されるならば「育児放棄ペナルティについてのチューリアル」も、新たに必要になると思いました。

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この2倍程度厳しくしないとリセットマラソンをする人には効果的でないと思います。

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I don’t agree with you. If you don’t want to be abandoned, you can play on a crowded server. When fewer servers can not be reborn, civilization will disappear.

Christoffer, I like your new idea. I think it will make our game happier. But I hope I don’t have to change the way Eve was born. It’s going to make us very uncomfortable. I have a little suggestion. I hope there’s a permanent landmark that can be removed. Unremovable home standards will plague us in building our home city of Yancheng. What do you think?

I think your idea is very good. I have the same feeling.

About the new Baby Abandoning Consequences, what if a baby runs away and dies? A lot of people do that and thats unfair for the mom because she loses food without she can do anything. This is also a problem for starting eves. A lot of babies run away when spawned in a small eve camp because they don’t like that. And the eve wil lose hunger, and because she just spawned and doesn’t have a farm she will die. There should be a solution for this, otherwise it would be hard to get a new eve town.

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こちらの意見に同意です。
母親へのペナルティに対し、子供のペナルティが軽すぎると思います。
ただ日本以外のサーバーだと子捨てが頻繁なのもあるので難しいバランスだと思います。
子供へのペナは2〜3倍、母親へのペナルティは基本に無しにして、赤ちゃんからの追放権限を戻すのはいかがでしょうか?
(荒らし対策に各プレイヤーの追放権限の復活を長くしてもいいと思います。通常のプレイで数時間に何回も追放はしないことが多いです)

子捨てはともかく、子殺し目的でイブで生まれるのを狙う荒らしがいますがそれに対して現状のペナルティでは意味をなさず、子供が一方的な被害者になります。

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[quote=“Christoffer, post:1, topic:5884”]
保証
[/quote]骨をかごで拾った時に、墓を掘って放り込むまでカゴが使えなくなったのは仕様でしょうか、バグでしょうか。
新しい墓は動かすことや通り抜けができない上に、村にある無数の骨を片付けようとするカゴが使えなくなるため、墓が無尽蔵に増えるかカゴをひたすら消費する結果となりました(ニューコメン土台の時のように、荒らしにこの仕様を悪く使われると思っています)。
骨は20分で消えるとのことですが、作業場や託児所などで死なれるとどうしても片付けが必要となります。
墓を作ると場所を圧迫します。
カゴに関しては仕様を戻すか、スコップなどのツールを使って骨を取り出す方法があればと思います。
墓に関しても同様で、百合を使用していないプレイヤーの墓はツールで動かせるようになるなどの救済が欲しいです。(現実の世界でも街の発展によって墓場の引っ越しは想定されます)

Bones stay in baskets until you bury them? Whaaaaat. Please adjust this so we can move bones before they decay after “20” min

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以前、なぜ動かせなかったニューコメンを取り外せるようにしたのかを考えれば墓を動かせなくするのは有り得ないと思います。
細かい指摘ですが過去の経験はふまえて欲しいです。

So… that’s true…evolution
There are at least 4 people who against it, wasn’t? But you don’t give them any answer…

Just give up .Bro They dont even care about our ideas. I thought we decide hier through democracy, but no , they just bring up some new system instead of adding new things in this stupid game.
Bro I was killed like 20 times today because those Japanese griefer always ran away from me. This game was much better before when they were working with OHOL. Now this game with this stupid system s u c k s
I swear this game has now become a griefers paradise,They focus on things that are useless rather than solving the griefer problems.

I don’t like this new mechanism. It makes it impossible for me to play normally. A lot of kids left me and let me die. In fact, when the four children left, I died. And the collapse of the stone walls will destroy my home and buildings. There will be more thieves and vandals coming to my house. If there is no modification, I will leave the game.

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I wish I could get my money back :slightly_smiling_face::upside_down_face: Such a game is not worth even five euros

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First of all, the previous Dog mechanics update was a highly suggested user idea. One that i personally also asked for and also made suggestions for.

Secondly the previous update making more items storable in crockpots and made things more user friendly was also user suggested.

The update for bees and beeswax is also user suggested.

The update for no children servers is also based on players suggestions.

Infact 90% of all updates are either player suggestions or based off of player suggestions.

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Some Suggestions are good, but this one is bad. Please play the game all day and then comment